تأکید گوترش بر ضرورت توقف جنگ غزه برای حفاظت از کودکان فلسطینی
(last modified 1403-06-14T08:37:55+00:00 )
سنبله 14, 1403 13:07 Asia/Kabul
  • تأکید گوترش بر ضرورت توقف جنگ غزه برای حفاظت از کودکان فلسطینی
    تأکید گوترش بر ضرورت توقف جنگ غزه برای حفاظت از کودکان فلسطینی

دبیرکل سازمان ملل متحد بر توقف جنگ غزه برای حفاظت از کوکان و غیرنظامیان تأکید کرد.

به گزارش رادیو دری، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: توقف موقت درگیری‌ها در مرکز غزه به دلیل واکسناسیون فلج اطفال پرتو کمیاب از امید و انسانیت در هجومی از وحشت است.

گوترش افزود: «اگر طرف‌ها بتوانند برای محافظت از کودکان در برابر یک ویروس کشنده به توافق برسند، مطمئناً می‌توانند برای محافظت از کودکان و همه بی‌گناهان در برابر وحشت‌های جنگ اقدام کنند.»

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که ۱۶۰ هزار کودک در باریکه غزه اولین دز واکسن فلج اطفال را روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دریافت کردند.

سازمان جهانی بهداشت پس از یافتن شواهدی از ویروس بسیار مسری فلج اطفال در سیستم آب و فاضلاب باریکه غزه، بیش از یک میلیون دز واکسن فلج اطفال را به این منطقه ارسال کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: تیم های وزارت بهداشت در غزه با همکاری سازمان جهانی بهداشت، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در مراکز ثابت و سیار وابسته به وزارت بهداشت مشغول واکسیناسیون کودکان هستند که این اقدام مورد استقبال ساکن غزه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، رژیم اسرائیل با وقفه جنگی سه روزه برای واکسیناسیون کودکان در باریکه غزه و نه برای آتش‌بس، موافقت کرده است. 

بر اساس توافق انجام شده حملات قرار است به مدت هشت ساعت در روز و از ساعت شش صبح تا سه بعد از ظهر متوقف شود.

کشف ویروس فلج اطفال در پساب غزه

درخواست اتحادیه اروپا برای آتش بس سه روزه در غزه

کلیدواژه