تاکید سازمان ملل بر تحقیق درباره کشته شدن فعال آمریکایی ترک از سوی اسرائیل 
(last modified 1403-06-17T07:13:47+00:00 )
سنبله 17, 1403 11:43 Asia/Kabul
  • تاکید سازمان ملل بر تحقیق درباره کشته شدن فعال آمریکایی ترک از سوی اسرائیل 
    تاکید سازمان ملل بر تحقیق درباره کشته شدن فعال آمریکایی ترک از سوی اسرائیل 

سازمان ملل متحد "تحقیق کامل" درباره کشته شدن فعال صلح آمریکایی از سوی ارتش اسرائیل در شمال کرانه باختری رود اردن را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد با تاکید بر تحقیق کامل درباره علت کشته شدن زن فعال صلح آمریکایی در کرانه باختری رود اردن گفت: غیر نظامیان باید همیشه محافظت شوند و رژیم اسرائیل  درباره دلایل کشته شدن این فعال صلح پاسخگو باشد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه هم در بیانیه ای با محکومیت کشته شدن شهروند ترکیه‌ای-آمریکایی در کرانه باختری از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی گفت: دولت ترکیه تلاش برای پایان دادن به نسل‌کشی و پاسخگویی رژیم اسرائیل را ادامه می دهد.

اردوغان افزود: ترکیه در سطوح مختلف به تلاش برای پایان دادن به سیاست اشغالگری و نسل کشی اسرائیل که نزدیک به یک سال است ادامه دارد و منجر به کشته شدن ۴۱ هزار نفر از جمله کودکان، نوجوانان و جوانان در فلسطین به ویژه در باریکه غزه، کرانه باختری رود اردن و شهر رفح شده است، ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد، اسرائیل باید به دلیل جنایات ضد بشریت در برابر قانون بازخواست شود.

«عایشه نور ازگی ایگی» زن فعال صلح آمریکایی ترک تبار روز جمعه در جریان تظاهرات ضد شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در شهرک "بیتا" در منطقه نابلس کرانه باختری به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی کشته شد.

جهاد اسلامی: آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است

کلیدواژه