انتشار گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا/ تکرار ادعاهای بی‌ اساس علیه ایران
(last modified 1395-12-14T04:01:45+00:00 )
حوت 14, 1395 08:31 Asia/Kabul
  • انتشار گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا/ تکرار ادعاهای بی‌ اساس علیه ایران

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه «حقوق بشر» خود که به بامداد شنبه منتشر شد مطابق روال هر سال ادعاهای بی‌ اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

به گزارش العالم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه‌ خود که مدعی است در آن به ارزیابی حقوق بشر کشورهای مختلف می‌پردازد، به تکرار ادعاهای قبلی اش درباره جمهوری اسلامی پرداخت.

در بخشی از این گزارش ادعا شده «حسن روحانی»، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران سال 2013، بعد از انتخاباتی غیرآزاد روی کارآمده است.

این ادعا در حالی است که یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به اذعان کشور ها و  رسانه های جهان حتی رسانه های غربی  با حضور پرشور مردم ایران و در سلامت کامل مانند گذشته برگزار شد.

همچنین در گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا در سال ۲۰۱۶ بار دیگر بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی- اجتماعی و زمینه‌های مذهبی، یکی از محورهای اتهام‌پراکنی علیه ایران، عدم توجه به آنچه حقوق هم‌جنس‌بازان خوانده شده عنوان شده است.

گزارش‌های حقوق بشری آمریکا همواره به دلیل روش‌شناسی نادرست، اتخاذ استانداردهای دوگانه، غرض‌ورزی و عدم رعایت اصل بی‌طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر اجتماعات و مداخله‌جویی‌ در امور داخلی کشورها، از سوی کشورهای جهان و سازمان های بین المللی حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

 

کلیدواژه