روسیه: آمریکا شرایط خطرناکی را برای رقابت هسته ای ایجاد کرده است
(last modified 1396-02-10T03:11:14+00:00 )
ثور 10, 1396 07:41 Asia/Kabul
  • روسیه: آمریکا شرایط خطرناکی را برای رقابت هسته ای ایجاد کرده است

روسیه اعلام کرد: استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در سطح جهانی، شرایط خطرناکی را برای رقابت خطرناک هسته ای به وجود اورده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در سالهای اخیر آمریکا با استقرار سامانه های ضد موشک در مناطق مختلف جهان، به یکی از پایه های اصلی نابودی ساختار ثبات راهبردی جهانی تبدیل شده است.

در این بیانیه که روز شنبه در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه انتشار یافته، اضافه شده است: این روند روابط بین کشورها را در منطقه یوروآتلانتیک (دو سوی اقیانوس اطلس) و آسیا و اقیانوس ارام را دشوارتر و پیچیده تر کرده است.

وزارت خارجه روسیه می گوید: استقرار این سامانه به یکی از جدی ترین موانع در مسیر خلع سلاح هسته ای تدریجی تبدیل و شرایط خطرناکی را برای رقابت خطرناک اتمی به وجود اورده است.

وزارت خارجه روسیه افزوده است که وجود اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در نقاط مختلف جهان، بخشی از طرح خطرناکی است که برای تامین برتری جهانی این کشور و با ایجاد خطر برای امنیت کشورهای دیگر مستقر شده است. 

وزارت خارجه روسیه در پایان تاکید کرده است: این مساله فقط یک راه حل دارد که آمریکا در اجرای طرح پدافند موشکی متعهد شود، امنیت خود را با به خطر انداختن امنیت کشورهای دیگر تامین نکند و از چنین تجربه ای صرف نظر کند. 

 

کلیدواژه