تاکید مجلس اعیان بریتانیا بر لزوم بازبینی سیاست این کشور در خاورمیانه
(last modified 1396-02-12T07:43:24+00:00 )
ثور 12, 1396 12:13 Asia/Kabul
  • تاکید مجلس اعیان بریتانیا بر لزوم بازبینی سیاست این کشور در خاورمیانه

مجلس اعیان بریتانیا به دولت این کشور توصیه کرد از توافق هسته ای ایران حمایت و شناسایی فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل، باجدیت پیگیری کند.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن، کمیته روابط بین المللی مجلس اعیان بریتانیا اعلام کرد، لندن باید سیاست خود را در خاورمیانه بازبینی کند و به پیروی از سیاست های واشنگتن پایان دهد.

کمیته روابط بین المللی مجلس اعیان بریتانیا تصریح کرد، رئیس جمهوری آمریکا با مواضع غیر سازنده خود، منطقه خاورمیانه را به سمت و سوی بی ثباتی هدایت می کند و دولت بریتانیا باید از رویکرد کاخ سفید فاصله بگیرد.

اعضای مجلس اعیان بریتانیا در گزارش مفصل خود درباره خاورمیانه که به رهبری «لرد هاول» وزیر امورخارجه پیشین این کشور تنظیم شده است، با انتقاد از واکنش لندن به بحران سوریه اعلام کردند، این مسئله اثبات شده است که برکناری «بشار اسد» به عنوان پیش شرطی برای هرگونه مصالحه در سوریه با ابزارها و سیاست های کنونی، هدفی غیرقابل دستیابی است.

اعضای مجلس اعیان بریتانیا همچنین از دولت این کشور خواستند رویکرد سختگیرانه تری را در قبال عربستان سعودی به سبب اقداماتش در یمن، از جمله تعلیق صادرات  سلاح ها به عنوان آخرین راه چاره اتخاذ کند.

کلیدواژه