انفجار مرگبار در استادیوم سرپوشیده منچستر انگلیس با ده‌ها کشته و زخمی
(last modified 1396-03-02T03:14:09+00:00 )
جوزا 02, 1396 07:44 Asia/Kabul
  •  انفجار مرگبار در استادیوم سرپوشیده منچستر انگلیس با ده‌ها کشته و زخمی

پلیس بریتانیا اعلام کرد: به سبب وقوع انفجار در استادیوم سرپوشیده شهر منچستر ده‌ها نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده‌اند. برخی رسانه‌ها تعداد کشته‌ها را بیش از 20 نفر و زخمی‌ها را حدود 50 نفر اعلام کردند.

شبکه تلویزیونی «بی بی سی» بامداد امروز سه‌شنبه با استناد به گفته شاهدان اعلام کرد: در پی وقوع انفجار در یک کنسرت در شهر منچستر انگلیس، پیکرهای حدود 20 تا 30 نفر روی زمین مشاهده شده است.

این شبکه تلویزیونی انگلیسی با این احتمال که این انفجار، یک اقدام تروریستی باشد، به نقل از یک شاهد هم گزارش داد: تعداد زیادی کودک در جریان برگزاری کنسرت در استادیوم سرپوشیده شهر منچستر حضور داشتند.

در همین حال؛ پلیس بریتانیا از مردم این کشور خواسته است در اطراف محل انفجار در شهر منچستر تردد نکنند. 

بر اساس این گزارش؛ پس از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در محل برگزاری کنسرت در شهر منچستر، نیروهای پلیس و امداد به سرعت در محل انفجار حاضر شدند.  پلیس بریتانیا، منطقه را محاصره کرده و تعداد زیادی خودرو پلیس و آمبولانس در اطراف سالن کنسرت تجمع کردند.

به گفته شاهدان عینی؛ پس از انفجار، صدای شلیک گلوله و آژیر آمبولانس‌ها فضای شهر منچستر را ملتهب و بحرانی کرده است. ویدئوهای منتشر شده، نشان می‌دهد تماشاگران پس از شنیدن صدای انفجار، سراسیمه از استادیوم سرپوشیده شهر منچستر فرار می‌کنند.

در پی این انفجار، ایستگاه قطار «ویکتوریا»، دومین ایستگاه بزرگ شهر منچستر که نزدیک محل انفجار قرار دارد، تخلیه شده است.

 

کلیدواژه