سنبله 04, 1396 07:11 Asia/Kabul
  • پرواز بمب‌افکن‌های هسته‌ای روسیه بر فراز شبه‌جزیره کره

بمب‌افکن‌های استراتژیک هسته‌ای روسیه در اقدامی کم‌سابقه، نزدیک شبه جزیره کره در شرق آسیا پرواز کردند.

خبرگزاری رویترز جمعه شب اعلام کرد، بمب‌افکن‌های توپولف95MS  با لقب «خرس» بر فراز اقیانوس آرام، دریای ژاپن و دریای شرق چین پرواز کردند.

این مسئله باعث اعزام جنگنده‌های ژاپنی و کره جنوبی برای اسکورت و دور کردن بمب‌افکن‌های روسیه از منطقه شد.

البته این پروازها بر فراز آب‌های بین‌المللی و به صورت از پیش اعلام شده از سوی  وزارت دفاع انجام شد.

پرواز بمب‌افکن‌های روسیه نزدیک شبه جزیره کره در حالی صورت گرفت که آمریکا و کره جنوبی در حال برگزاری رزمایش نظامی مشترک در این منطقه هستند.

رزمایش 10 روزه مشترک کره جنوبی و امریکا به رغم مخالفت کره شمالی و دیگر کشورهای منطقه از جمله چین و روسیه، از روز دوشنبه گذشته با حضور 17 هزار و 500 نظامی آمریکایی و 50 هزار سرباز کره جنوبی، آغاز شده است.

چین  و روسیه در واکنش به برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و امریکا با تاکید بر این که وضعیت امنیتی شبه جزیره کره نگران کننده است خاطر نشان کردند  افزایش تنش ها در منطقه به سود هیچ طرفی نیست.

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی در روزهای اخیر با رویکردجنگ طلبانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بیش از پیش شدت یافته است. ترامپ روز سه شنبه 8 اوت کره شمالی را به حمله نظامی تهدید کرد.

واشنگتن که نقش به سزایی در افزایش تنش ها در  شبه‌جزیره کره دارد، همواره خواستار توقف آزمایش های نظامی و هسته ای کره شمالی است. اما پیونگ یانگ بارها تاکید کرده است ­تا زمانی که آمریکا و متحدانش به تهدیدهایشان ضد کره ­شمالی ­­ادامه دهند، این کشور نیز به تقویت توانمندی های نظامی و توانایی حمله پیشدستانه خود ادامه خواهد.

 

کلیدواژه