سنبله 07, 1396 07:42 Asia/Kabul
  • حمله تروریستی در جمهوری خودمختار داغستان روسیه/عناصر داعش 2 نیروی امنیتی را کشتند

در پی تیراندازی عناصر گروه تروریستی داعش به سوی نیروهای امنیتی جمهوری خودمختار داغستان روسیه، 2 نفر کشته شدند.

به گزارش رادیو دری، یک مقام امنیتی جمهوری خودمختار داغستان روسیه اعلام کرد، تروریست ها  روز دوشنبه در شهر «کاسپییسک» Kaspiysk  جمهوری خودمختار داغستان روسیه، به سوی گروهی از نیروهای امنیتی این شهر تیراندازی کردند که بر اثر آن دو نیروی امنیتی کشته شدند.

این مقام امنیتی جمهوری خودمختار داغستان روسیه که خواست نامش فاش نشود همچنین از به هلاکت رسیدن 2 عضو گروه تروریستی داعش در پی تیراندازی نیروهای امنیتی جمهوری خودمختار داغستان روسیه به سوی تروریست ها خبر داد.

تحقیقات درباره این حمله از جمله شناسایی هویت مهاجمان در جریان است.

منابع روسی امروز (دوشنبه) همچنین از درگیری نیروهای امنیتی جمهوری خودمختار داغستان روسیه با عناصر مسلح در شهر «خاساویورت» Khasavyurt این جمهوری خبر دادند. در این درگیری یک نیروی امنیتی کشته و یکی از عناصر مسلح زخمی شد.

روسیه در ماه های گذشته شاهد چندین حمله تروریستی بوده است. در خونین ترین این حملات، روز دوشنبه 3 آوریل بر اثر انفجار تروریستی در ایستگاه متروی «تخنولوگیچسکی اینستیتوت» شهر سنت پترزبورگ روسیه دستکم 10 نفر کشته و 50 نفر زخمی شدند.

روسیه از اواسط سال 1394 به درخواست رسمی دولت سوریه، در این کشور حضور نظامی داشته و با استفاده از یگان هوا فضای خود مواضع تروریست های داعش و جبهه النصره را بمباران و از عملیات زمینی نظامیان سوری پشتیبانی می کند.همین امر سبب افزایش حملات تروریستی در روسیه شده است.

بحران در سوریه از سال 1390 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

 

کلیدواژه