ورود دو میلیون زائر اربعین حسینی (ع) از مرزهای سه‌گانه ایران به عراق
(last modified 1396-08-15T04:53:18+00:00 )
عقرب 15, 1396 09:23 Asia/Kabul
  •  ورود دو میلیون زائر اربعین حسینی (ع) از مرزهای سه‌گانه ایران به عراق

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: تاکنون (عصر یکشنبه) دو میلیون زائر اربعین حسینی (ع) از مرزهای سه‌گانه ایران وارد عراق شده‌اند. 

«ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق در حاشیه بازدید از موکب‌ها و پایانه مرزی شلمچه، جنوب غرب ایران، در گفت و گو با خبرنگاران، تصریح کرد: با توجه به تداوم حرکت زائران تا روز اربعین حسینی (ع) در چند روز آینده 300 تا 400 هزار زائر دیگر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق می‌روند.

مسجدی اظهار کرد: با اقدامات گسترده در سه گذر مرزی شلمچه،  چذابه و مهران و با اقدام مشترک ایران و عراق در موضوع امنیت، سهولت تردد و نظم و انضباط مشکلی گزارش نشده است.

سفیر ایران در عراق گفت: از نظر امنیتی هم مشکل خاصی در مسیر تردد زائران رخ نداده است و فقط در یک مورد یک دستگاه خودرو در مسیر واژگون شد و سه نفر جان باختند و 16 مصدوم بر جا گذاشت.

سفیر ایران در عراق اظهار کرد: دولت عراق، تمهیدهای لازم را برای بازگشت زائران به ایران، از سه مرز پیش‌بینی کرده و برای بازگشت زائران از خاک عراق به مرزهای شلمچه، چذابه و مهران سهولت تردد فراهم شده است.

سفیر ایران در عراق همچنین گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی اربعین حسینی و زیارت زائران ایرانی با برنامه‌ریزی مناسب‌تری همراه بوده و تاکنون مشکلی در زمینه تردد زائران مشاهده نشده است.

کلیدواژه