روسیه نیروهای خود را درسوریه کاهش می دهد/ دو پایگاه نظامی حفظ خواهد شد
(last modified 1396-09-03T05:42:53+00:00 )
قوس 03, 1396 10:12 Asia/Kabul
  •  روسیه نیروهای خود را درسوریه کاهش می دهد/ دو پایگاه نظامی حفظ خواهد شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از برنامه کاهش نیروهای نظامی این کشور در سوریه خبر داد و در همین حال خاطرنشان کرد دو پایگاه نظامی روسیه در سوریه حفظ خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، «والری گراسیموف» Valery Gerasimov روز پنجشنبه با بیان این که اهداف نظامی در سوریه بسیار کم شده است اعلام کرد با تصمیم فرماندهی نیروهای مسلح روسیه، شمار نیروهای این کشور در سوریه کاهش خواهد یافت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه افزود مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه مستقر در پایگاه «حمیمیم»  HAMIMIM و دو پایگاه نظامی در سوریه حفظ خواهد شد.

پایگاه پشتیبانی دریایی در «طرطوس» Tartus و پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه سوریه در اختیار روسیه قرار دارد.

روسیه از اواخر سپتامبر 2015 در قالب همکاری ضد تروریستی با سوریه افزون بر استفاده از یگان هوافضای خود مستقر در «حمیمیم»، از واحدهای دریایی و زیر دریایی و همچنین بمب افکن های قاره پیمای خود برای بمباران اهداف تروریست های داعش و جبهه النصره بهره می گیرفت.

ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت یکشنبه 19 نوامبر توانستند شهر «بوکمال» در جنوب استان «دیرالزور» (شرق سوریه) (آخرین پایگاه داعش در سوریه) را از اشغال داعش آزاد کنند. با آزادسازی این شهر عملا پرونده گروه تروریستی داعش در سوریه بسته شد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

 

کلیدواژه