اعلام جنگ ترامپ با مسلمانان/ ترامپ قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد
(last modified 1396-09-16T04:47:39+00:00 )
قوس 16, 1396 09:17 Asia/Kabul
  •  اعلام جنگ ترامپ با مسلمانان/ ترامپ قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه با وجود مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی اعلام کرد: آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می شناسد.

به گزارش رادیو دری، «دونالد ترامپ» از وزارت خارجه آمریکا نیز خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند.

کنگره آمریکا، 23 اکتبر 1995 طرح انتقال انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرده بود. دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از بیم واکنش افکار عمومی از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند.

پیشقدم شدن ترامپ در این زمینه، نشان دهنده توجه ویژه وی به رژیم اسرائیل در سایه اشغالگری و جنایت‌های روز افزون این رژیم است.

شهر مقدس قدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

مقامات کشورهای مختلف، اتحادیه اروپا، گروه ها، سازمان ها و مردم فلسطین در روزهای اخیر به ترامپ در خصوص پیامدهای تصمیمش برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در گفتگو تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه  با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های جهان اسلام، مساله فلسطین، قدس و مقابله با اقدامات نادرست رژیم صهیونیستی است تصریح کرد: قدس شریف، بخش لاینفک فلسطین است. روحانی افزود مسئولیت کشورهای اسلامی و مسلمانان در این برهه زمانی،  نسبت به قدس شریف بسیار سنگین است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به تصمیم  ترامپ برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود؛ قدس همیشه عربی - اسلامی خواهد ماند.

 

کلیدواژه