جدی 11, 1396 09:09 Asia/Kabul
  •  ادامه تهدیدات تلفنی تروریستی در روسیه/ 12 رستوران و سه مرکز تجاری در مسکو تخلیه شدند

تنها ساعاتی پس از اجرای قانون تشدید مجازات تهدیدات تلفنی در روسیه، 12 رستوران و سه مرکز تجاری در مسکو و همچنین فرودگاه «قازان» پایتخت جمهوری خودمختار تاتارستان روسیه تهدید به بمب گذاری شدند.

به گزارش ایرنا، فردی ناشناس یکشنبه شب در تماسی تلفنی از بمب گذاری در 12 مرکز رستوران زنجیره ای «اینتررستوران» در مسکو خبر داد. پس از این تماس تلفنی تهدید آمیز افراد واقع در این رستوران ها تخلیه شدند اما بمبی یافت نشد.

افراد ناشناس همچنین یکشنبه شب در تماس های تلفنی تهدید به بمب گذاری در سه مرکز تجاری مسکو کردند. ماموران امنیتی در جریان جستجوی این مراکز نیز هیچ شی مشکوکی نیافتند.

تهدید به بمب گذاری در فرودگاه «قازان» هم دروغ از آب درآمد.

این تهدیدهای تلفنی تنها ساعاتی پس از آغاز اجرای قانون جدید تشدید مجازات اینگونه تهدیدها در روسیه انجام گرفت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه عصر یکشنبه ساعاتی پیش از پایان سال 2017 میلادی، قانون تشدید مجازات تهدیدهای تلفنی در این کشور را امضا کرد که بر اساس آن حداکثر مجازات این گونه جرایم از 5 به 10 سال افزایش می یابد.

تهدیدهای تلفنی به مساله پیچیده ای برای روسیه تبدیل شده است.

تهدیدهای تلفنی تروریستی در روسیه که از اوایل ماه سپتامبر 2017 آغاز شده  تاکنون سبب تخلیه بیش از 700 هزار نفر از اماکن و ساختمان‌های عمومی این کشور شده است.

مقامات امنیتی روسیه، اعلام کردند تهدیدهای تلفنی از خارج این کشور انجام می‌‌گیرد و اعضای گروه تروریستی داعش در این تهدیدها نقش دارند.

روسیه از اواسط سال 2015 به درخواست رسمی دولت سوریه، در این کشور حضور نظامی داشته و با استفاده از یگان هوا فضای خود مواضع تروریست‌های داعش و جبهه النصره را بمباران می‌کند. همین امر سبب افزایش تهدیدات و حملات تروریستی در روسیه شده است.

 

کلیدواژه