تمدید آتش‌بس در شهر «دوما» غوطه‌شرقی دمشق؛ تا روز جمعه
(last modified 1396-12-24T05:41:05+00:00 )
حوت 24, 1396 10:11 Asia/Kabul
  • تمدید آتش‌بس در شهر «دوما» غوطه‌شرقی دمشق؛ تا روز جمعه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، برای خروج امن افراد غیرنظامی از شهر «دوما» در منطقه غوطه‌شرقی شهر دمشق و ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به شهر دوما، آتش‌بس تا روز جمعه تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در بیانیه وزارت دفاع روسیه که چهارشنبه‌شب منتشر شد، آمده است: برای پایبندی به آتش‌بس انسانی، همه عملیات‌ و درگیری‌ها در شهر «دوما» متوقف خواهد شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، قرار است در این دو روز، 437 نفر از شهر «دوما» خارج شده و کاروان کمک‌های انسانی که شامل 20 کامیون است، وارد این شهر شوند.

آتش‌بس در شهر «دوما» در غوطه‌شرقی از روز سه‌شنبه آغاز شده است.

ارتش سوریه مرحله جدیدی از عملیات نظامی را در غوطه شرقی پس از تقسیم آن به سه منطقه «دوما»، «حرستا» و شهرک‌های جنوب غوطه‌شرقی آغاز کرده است. 

غوطه‌شرقی منطقه‌ای راهبردی نزدیک دمشق، پایتخت سوریه است که در اشغال گروه‌های تروریستی قرار دارد. گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه، گذرگاه‌های امن انسانی را که برای خروج غیرنظامیان سوری از غوطه‌شرقی ایجاد شده است هدف حملات خمپاره‌ای قرار می‌دهند.

یگان‌های ارتش سوریه از 16 روز پیش توانسته‌اند با حمله به مواضع تروریست‌ها، مناطق زیادی را در غوطه‌شرقی از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند و پیشروی نیروهای ارتش سوریه در غوطه‌شرقی همچنان ادامه دارد.

کلیدواژه