ثور 06, 1397 11:04 Asia/Kabul
  • سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای دومین بار از «دوما» نمونه‌برداری کرد

سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، بازرسان این سازمان، برای دومین بار از محل حمله شیمیایی ادعایی در منطقه دوما در غوطه شرقی سوریه نمونه برداری کرده اند.

بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی، 21 آوریل (1 ثور) هم از محل حمله شیمیایی ادعایی در «دوما» نمونه  برداری کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمونه های جمع آوری شده قرار است به هلند ارسال و در آزمایشگاه های مورد تایید سازمان منع تسلیحات شیمیایی مورد آزمایش قرار گیرد.

دولت سوریه سه‌شنبه 10 آوریل (21 حمل) رسما از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواسته بود ادعای تروریست ها مبنی بر حمله شیمیایی ارتش سوریه به دوما را بررسی کند. این درخواست با استقبال این سازمان مواجه شده بود.

مثلث شرارت (آمریکا - فرانسه و بریتانیا) بامداد شنبه 14 آوریل (25 حمل) یعنی درست یک هفته پس از طرح اتهام واهی حمله شیمیایی به «دوما» (7 آوریل) بیش از 100 فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کردند. این جنایت وحشیانه به بهانه این حمله شیمیایی ادعایی صورت گرفت.

وزارت دفاع روسیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود تروریست‌ها و حامیان آن‌ها در تدارک انجام یک حمله شیمیایی یا صحنه‌سازی برای فراهم کردن شرایط اقدام نظامی در سوریه هستند.

حمله  مثلث شرارت به سوریه همزمان با آزادسازی کامل غوطه شرقی از اشغال تروریست ها صورت گرفت.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در «دوما» را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

آمریکا و متحدانش بشدت نگران شکست تروریست ها در سوریه هستند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله بریتانیا و فرانسه  برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه