ادامه حمایت همه جانبه واشنگتن از رژیم صهیونیستی/ آمریکا از شورای حقوق بشر هم خارج شد
(last modified 1397-03-30T03:27:23+00:00 )
جوزا 30, 1397 07:57 Asia/Kabul
  •  ادامه حمایت همه جانبه واشنگتن از رژیم صهیونیستی/ آمریکا از شورای حقوق بشر هم خارج شد

آمریکا در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج شد.

به گزارش رادیو دری، «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه (به وقت محلی) با قرائت یک بیانیه مطبوعاتی، تصمیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را در خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعلام کردند.

«پمپئو» و «نیکی هیلی»، شورای حقوق بشر سازمان ملل را که 47 عضو دارد، به دشمنی با رژیم صهیونیستی متهم کردند.

خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بعد از ناکامی این کشور در خارج کردن رژیم صهیونیستی از دستور کار دائمی این شورا صورت می‌گیرد. 

بلافاصله پس از اعلام خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از این اقدام آمریکا استقبال کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل اما از این اقدام آمریکا ابراز تاسف کرد.

آمریکا پیشتر نیز در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» (UNESCO) خارج شده بود.

وزارت خارجه آمریکا 12 اکتبر 2017 به این بهانه که «یونسکو» دشمن اسرائیل است اعلام کرد، از این سازمان خارج خواهد شد. این اقدام واشنگتن  31 دسامبر 2017  اجرایی شد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» (UNESCO)، 4 ژوئیه 2017  در قطعنامه ای تاکید کرد اسرائیل  هیچ مالکیتی بر بیت المقدس ندارد. شهر مقدس قدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

«یونسکو»، همچنین 2 «می» 2017 با تصویب قطعنامه ای رژیم صهیونیستی را به نقض موازین بین المللی در بیت المقدس و باریکه غزه محکوم و از اسرائیل به عنوان «نیروی اشغالگر» نام برده بود.

آمریکا حامی اصلی اشغالگری و جنایت های اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین است.

کلیدواژه