ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن علیه ایران؛ تشکیل «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا
(last modified 1397-05-26T07:41:09+00:00 )
اسد 26, 1397 12:11 Asia/Kabul
  • ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن علیه ایران؛ تشکیل «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران از تشکیل «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «مایک پمپئو» Mike Pompeo در یک نشست خبری با اعلام اینکه این گروه ویژه برای هماهنگی و اجرای سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران ایجاد شده است، خاطرنشان کرد؛ ریاست  «گروه اقدام ایران» برعهده «برایان هوک» Brian Hook  مدیر بخش سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا است.

وزیر خارجه آمریکا سپس به تکرار یاوه گویی هایش علیه ایران پرداخت و مدعی شد جمهوری اسلامی ایران عامل درگیری، خشونت و تنش در  خاورمیانه و جهان  است.

«پمپئو» به خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های غیرقانونی واشنگتن علیه ایران نیز اشاره و ادعا کرد، این تحریم‌ها برای توقف حمایت ایران از تروریسم اعمال شده است.

«ترامپ» 8 می (18 ثور) با تکرار اتهام های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد.

با روی کار آمدن «ترامپ» در آمریکا، واشنگتن سیاست های خصمانه تری علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است.

ایران نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی  - صهیونیستی در منطقه دارد.

جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق ترامپ خوشایند نیست.