عفو بین‌الملل: مجازات نشدن عاملان جنایات علیه مسلمانان روهینگیا مایه شرمساری است
(last modified 1397-06-04T03:54:55+00:00 )
سنبله 04, 1397 08:24 Asia/Kabul
  • عفو بین‌الملل: مجازات نشدن عاملان جنایات علیه مسلمانان روهینگیا مایه شرمساری است

عفو بین‌الملل اعلام کرد ارتش میانمار همچنان به جنایات خود علیه مسلمانان روهینگیا ادامه می دهد و عاملان آن از مجازات مصون مانده‌اند که این باعث شرمساری جامعه بین الملل است.

به گزارش سایت النشره، "تیرانا حسن" مدیر واکنش بحران عفوبین‌الملل در لندن روز شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز جنایت ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا تصریح کرد، اولین سالگرد جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا درحالی است که به دلیل شکست مجامع بین‌المللی در مجازات عاملان این جنایات ضد بشری، هیچ تضمینی وجود ندارد که این جنایات تکرار نشود.

این مقام عفوبین الملل افزود، همچنان هزاران زن، کودک و مرد مسلمان روهینگیا به دلیل حملات مداوم ارتش میانمار از خانه‌های خود می گریزند و به اردوگاه‌های بنگلادش پناه می‌برند.

مدیر واکنش بحران عفوبین‌الملل تاکید کرد، تا زمانی که عاملان این جنایات آزاد باشند، هر ایده‌ای برای این که آوارگان بتوانند به صورت امن به خانه‌های خود بازگردند، مضحک است.

در موج حملات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین، از 3 سنبله 1396  تا کنون، بیش از شش هزار نفر کشته و هشت هزار نفر زخمی شده اند. بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا نیز مجبور به فرار به بنگلادش شده اند.

سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد، ارتش میانمار به دنبال «پاکسازی قومی» در این کشور است.

 

کلیدواژه