دلو 28, 1397 09:28 Asia/Kabul
  •  لاوروف: افشای ساختگی بودن سناریوی حمله شیمیایی

وزیر خارجه روسیه روز شنبه تصریح کرد افشای ساختگی بودن سناریوی حمله شیمیایی به دومای سوریه، به مذاق غربی‌ها خوش نیامده و مورد استقبال آنها قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سرگئی لاوروف" در یک نشست خبری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین  در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احتمال پیوستن عراق و لبنان به مذاکرات آستانه گفت: اضافه شدن دیگر بازیگران در حل و فصل بحران سوریه مثمر ثمر نخواهد بود.

"ریام دالاتی"  خبرنگار شبکه بی.بی.سی به تازگی با اذعان به ساختگی بودن حمله شیمیایی دومای سوریه گفت: در این منطقه حتی از گاز سارین نیز استفاده نشده بود و لندن از این موضوع اطلاع داشت.

"فیصل مقداد" معاون وزیر خارجه سوریه اخیرا با بیان اینکه بریتانیا در سناریوی جعلی حمله شیمیایی به "دوما" دست دارد تصریح کرد این سناریو طراحی شد تا بر اساس آن تهاجم نظامی به سوریه توجیه شود.

آمریکا، فرانسه و بریتانیا بامداد شنبه 25 حمل 1397 یعنی درست یک هفته پس از طرح اتهام واهی حمله شیمیایی به منطقه "دوما" در غوطه شرقی (18 حمل) بیش از 100 فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کردند. این جنایت وحشیانه به بهانه این حمله شیمیایی ادعایی صورت گرفت.

وزارت دفاع روسیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود تروریست‌ها و حامیان آن‌ها در تدارک انجام یک حمله شیمیایی یا صحنه‌سازی برای فراهم کردن شرایط اقدام نظامی خارجی در سوریه هستند.

حمله  مثلث شرارت به سوریه همزمان با آزادسازی کامل غوطه شرقی از اشغال تروریست ها صورت گرفت.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در "دوما" را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

آمریکا و متحدانش بشدت نگران شکست تروریست ها در سوریه هستند.

 

کلیدواژه