تماس تلفنی ترامپ پس از شکست مذاکرات در هانوی با مون جائه این
(last modified 1397-12-09T14:51:07+00:00 )
حوت 09, 1397 19:21 Asia/Kabul
  • تماس تلفنی ترامپ پس از شکست مذاکرات در هانوی با مون جائه این

رییس جمهوری آمریکا که ساعاتی پیش نشست سران با رهبر کره شمالی را بدون نتیجه در هانوی ترک کرد، باردیگر بر ادعای تعهد خود برای حل مساله هسته ای کره شمالی از طریق گفت و گو تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، "دونالد ترامپ" پنجشنبه شب درتماس تلفنی با "مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی همچنین از وی خواست به طور فعالانه نقش میانجی را در گفت و گوهای او با رهبر کره شمالی ایفا کند.

تماس ترامپ با مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی در داخل هواپیما و در مسیر آمریکا انجام شد.

درحالی که ترامپ امروز پنجشنبه نتوانست درنشست سران در هانوی ویتنام با کیم جونگ اون رهبرکره شمالی به توافق برسد و این نشست را نیمه کاره رها کرد بار دیگر از تصمیم خود برای حل این مساله از طریق گفت و گو با کره شمالی در آینده خبر داد.

مذاکرات 2 روزه کیم و ترامپ در هانوی علیرغم ادعای ترامپ مبنی بر روند رو به جلومذاکرات با رهبر کره شمالی، بدون نتیجه پایان یافت.

رییس جمهوری آمریکا همچنین درکنفرانس خبری پیش ازترک هانوی گفت: مقام های پیونگ یانگ می خواستند تحریم ها به طور کامل برداشته شود اما طرف آمریکایی این درخواست را رد کرد.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا و "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در ژوئن 2018 نیز درسنگاپور دیدار کردند که نتیجه آن توافقی مبهم در زمینه عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره بود. 

چندهفته پس ازحصول توافق سنگاپور، آمریکا بدون توجه به این توافق، تحریم‌ های کره‌شمالی را تمدید کرد. اقدامی که با اعتراض و خشم پیونگ یانگ روبرو شد.

کلیدواژه