وزیر خارجه کره شمالی: زیاده خواهی های آمریکا عامل شکست مذاکرات هانوی بود
(last modified 1397-12-10T10:16:56+00:00 )
حوت 10, 1397 14:46 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه کره شمالی: زیاده خواهی های آمریکا عامل شکست مذاکرات هانوی بود

وزیر امور خارجه کره شمالی تاکیدکرد، زیاده خواهی های رئیس جمهوری آمریکا در مذاکره با رهبر کره شمالی، عامل اصلی شکست مذاکرات روز پنجشنبه دوطرف در "هانوی" پایتخت ویتنام بود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، "ری یونگ هو" وزیر امور خارجه کره شمالی پس از پایان مذاکرات بی نتیجه رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در هانوی گفت: آمریکا دراین مذاکرات اقداماتی فراتر از تخریب مراکز علمی و تحقیقات اتمی کره شمالی را خواستار شد که این درخواستها با مخالفت هیات کره شمالی روبروشد.

وزیر امور خارجه کره شمالی که در کنفرانس خبری شرکت کرده بود، گفت: با اینکه پیونگ یانگ پیشنهاد توقف دائم آزمایش های هسته ای و موشکی را ارائه داده بود، اما طرف آمریکایی بدون دادن امتیاز، درصدد توقف همه فعالیت های علمی و تحقیقاتی کره شمالی در زمینه هسته ای شده بود.

"ری یونگ هو" گفت: در نشست هانوی، پیونگ یانگ موضوع کاهش بخشی از تحریم ها را ارائه کرد اما پاسخ هیات آمریکایی در این خصوص هم ناامید کننده بود.

وزیر امور خارجه کره شمالی با بیان اینکه رهبر کره شمالی در نشست خود با رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاداتی ازجمله لغو تحریم های مربوط به قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ را مطرح کرد، گفت که دولت این کشور تنها در ازای لغو تحریم ها- حاضر به توقف فعالیت های تاسیسات هسته ای اصلی خود است.

ری یونگ هو تاکید کرد که در صورت درخواست آمریکا برای ادامه گفت وگوها در آینده - هیچ تغییری در موضع پیونک یانک ایجاد نخواهد شد.

گفت وگوهای سران آمریکا و کره شمالی در هانوی پایتخت ویتنام - روز پنجشنبه بدون هیچ دستاوردی پایان یافت.

برخلاف گمانه زنی ها- در این نشست توافقی به امضای دو طرف نرسید از جمله خواسته های کره شمالی - امضای اعلامیه پایان جنک دو کره (1953 - 1950) بوده که آمریکا تاکنون آن را نپذیرفته است.

با وجود گذشت بیش از 6 دهه - این جنک هنوز به طور رسمی پایان نیافته و معاهده صلحی میان طرف ها امضا نشده است.

کلیدواژه