جوزا 30, 1398 13:32 Asia/Kabul
  • درخواست نهاد بین المللی خبرنگاران برای اقدام آمریکا علیه عاملان قتل خاشقچی
    درخواست نهاد بین المللی خبرنگاران برای اقدام آمریکا علیه عاملان قتل خاشقچی

کمیته حفاظت از خبرنگاران اعلام کرد، دولت آمریکا باید خود را به اجرای پیشنهادهای سازمان ملل در مورد مجازات قاتلان روزنامه نگار منتقد سعودی متعهد بداند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) در بیانیه‌ای با اشاره به گزارش سازمان ملل درباره نقش  بن سلمان ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی تاکید کرد: آمریکا باید عاملان این جنایت را مجازات کند. 

این کمیته، دولت آمریکا و اعضای سازمان ملل را از نظر اخلاقی  به اجرای پیشنهادهای سازمان ملل متعهد دانست و افزود: کوتاهی  در این مورد نشانه نادیده گرفتن کشتار خبرنگاران است.

«آنیس کالامار» (1) گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی روز چهارشنبه از پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" خواست تا به دلیل ایفای نقش بن سلمان در قتل خاشقچی وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

"اف بی آی" اما بامداد پنجشنبه اعلام کرد: این نهاد در حال حاضر هیچ تمایلی برای اظهار نظر و اقدام در خصوص گزارش سازمان ملل در مورد عاملان قتل خاشقچی ندارد.

"جمال خاشقچی" دوم اکتبر2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان دراستانبول ترکیه ناپدید شد ومقامات سعودی پس از هفته ها تکذیب، درنهایت اذعان کردند که این روزنامه نگار داخل  کنسولگری به قتل رسیده است.

 

کلیدواژه