سرطان 03, 1398 08:22 Asia/Kabul
  • اتهام زنی دوباره کمیته چهارجانبه آمریکا، بریتانیا، امارات و عربستان به ایران

کمیته چهارجانبه آمریکا، بریتانیا، امارات و عربستان در بیانیه ای دوباره جمهوری اسلامی ایران را به انجام اقدامات مخرب در منطقه غرب آسیا متهم کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که وزارت خارجه بریتانیا آن را روز یکشنبه منتشر کرد جمهوری اسلامی ایران مسئول حمله به نفت کش ها در خلیج فارس و دریای عمان معرفی شده است.

در بیانیه کمیته چهارجانبه آمریکا، بریتانیا، امارات و عربستان پاسخ موشکی و پهپادی یمنی‌ها به جنایات عربستان نیز محکوم و ادعا شده است ایران به یمن محاصره شده سلاح ارسال می کند.

دو نفتکش پنجشنبه 13 ژوئن در دریای عمان دچار حریق شدند. در حالی که علت این حادثه هنوز مشخص نیست، آمریکایی ها، بریتانیایی ها، سعودی ها، اماراتی ها و صهیونیست ها مدعی هستند ایران به این نفتکش‌ها حمله کرده است.

اتحادیه اروپا اما این ادعای آمریکا و متحدانش را رد کرده است.

ادعای آمریکا و متحدانش علیه ایران در حالی است که پس از وقوع حادثه حریق برای این دو نفت‌کش،  واحد جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران بلافاصله وارد عمل شد و با نجات پرسنل و خدمه این دو کشتی آنها را جهت ارائه خدمات مناسب و درمانی به بندر "جاسک" (جنوب ایران) منتقل کرد.

پیش از این هم (12 مه) 4 نفتکش در بندر "الفجیره" امارات دچار حادثه شده بودند.

آمریکا، بریتانیا، امارات و عربستان طی هفته های گذشته تلاش کردند ایران را مسئول این حادثه نیز معرفی کنند  اما راه به جایی نبردند.

آمریکا و متحدانش مدت‌هاست تلاش می کنند با طرح ادعاهای دروغین علیه ایران، جبهه ای ضد ایرانی در سطح جهان تشکلیل دهند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

کلیدواژه