اسفند ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵ Asia/Dushanbe
  • فرستاده گوترش :  ایران از تلاش‌های سازمان ملل برای صلح در یمن حمایت کند
    فرستاده گوترش : ایران از تلاش‌های سازمان ملل برای صلح در یمن حمایت کند

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاشهای سازمان ملل در زمینه صلح در یمن را خواستار شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر کرده است، روز دوشنبه در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد که سازمان ملل متحد در تمرکز بر راه حل سیاسی برای حل بحران یمن جدیت دارد.
وزیر امورخارجه ایران نیز با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی در زمینه حل و فصل سیاسی بحران یمن، از استمرار آتش بس، لغو محاصره انسانی و حل و فصل سیاسی بحران مبتنی بر توجه به موضوعات انسانی و در چارچوب گفت و گوهای یمنی - یمنی تاکید کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین، پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از هرگونه گفت و گو که به تامین صلح و ثبات در یمن کمک کند و همچنین تلاشهای دبیر کل سازمان ملل متحد و اعزام نماینده ویژه برای پیگیری موضوع را اعلام کرد.
عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.
جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه