اردیبهشت ۰۸, ۱۴۰۲ ۱۹:۰۶ Asia/Dushanbe
  • بیانیه وزارت اطلاعات ایران درباره مسمومیت دانش آموزان
    بیانیه وزارت اطلاعات ایران درباره مسمومیت دانش آموزان

وزارت اطلاعات ایران در بیانیه ای درباره علت مسمومیت دانش آموزان اعلام کرد: مواد سمی در مدارس پخش نشده اما عوامل غیرسمی موجب ایجاد هراس شده است.

در روزهای گذشته تعدادی از دانش آموزان مدارس در برخی شهرهای ایران دچار مسمومیت شدند که گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرای این مسمومیت هستند.

در همین راستا و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات ایران؛ وزارت اطلاعات ایران روز جمعه در بیانیه ای درباره حوادث رخ داده در مدارس کشور،اعلام کرد: مواد سمی در هیچ‌یک از مدارس کشور پخش نشده است؛ اما عوامل غیرسمی که موجب ایجاد هراس شده‌اند، به‌طور سهوی یا تعمدی در برخی از محیط‌های گزارش شده استعمال شده است.

در ادامه بیانیه وزارت اطلاعات ایران با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پیگیری ویژه این موضوع و برخورد با عوامل آن آمده است: در تعدادی از موارد مکشوفه، وجود اهداف ضدامنیتی و ضدمردمی با هدفِ ایجاد ناامنی یا دامن‌زدن به انگاره‌ی ضعف امنیت در کشور، ایجاد التهاب و آشوب و اعتراض محرز شده است.

در بیانیه وزارت اطلاعات ایران با اشاره به اینکه تعدادی از حاذق‌ترین پزشکان و روان‌شناسان ایرانی، فرضیه‌ی هراسِ جمعی را مطرح نموده اند،آمده است: در هیچ یک از یافته‌های صحنه‌یی و بررسی‌های آزمایشگاهی در معتبرترین آزمایشگاه‌های کشور، هیچ‌گونه ماده سمی که قابلیت ایجاد مسمومیت را دارا باشد، مشاهده نشد و هیچ مورد فوتی یا عوارض جسمانی مانا و بلند مدت وجود نداشته است.

 

وزارت اطلاعات ایران در این بیانیه با بر شمردن تلاش های ناکام غرب به سرکردگی آمریکا و ایادی و گروهک‌های رنگارنگی که به نیابت از آن رژیم در اغتشاشات پاییز گذشته به ایفای نقش پرداختند،اعلام کرده است: طی آن اغتشاشات، آمریکا و دنباله‌روهای اروپایی، منطقه‌ ای، گسترده‌ترین و قوی‌ترین عملیات شناختی، روانی و تروریستی را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به اجرا گذاشتند که با هوشیاری مردم فهیم ایران اسلامی، تمام حربه های آنها ناکام ماند.

در ادامه بیانیه وزارت اطلاعات ایران آمده است: امپراطوری رسانه‌ای جریان سلطه از همان آغاز، با آمادگی قبلی، به صحنه ورود نموده و به موج‌آفرینی کم سابقه پیرامون موضوع و متهم‌سازی نظام به ناکارآمدی پرداختند و در نهایت نظام را به‌عنوان عاملِ ایجاد مسمومیت در مدارس دخترانه معرفی کردند و جریان تحریف با روایت‌سازی مجعول، ادبیاتی همچون «حملات شیمیایی و بیولوژیک به مدارس» را تولید و ترویج کرد. 

در بیانیه وزارت اطلاعات ایران همچنین تصریح شده است: همچون همه‌ی غائله‌های مورد علاقه یا تولید شده توسط بیگانگان، مقامات و دیپلمات‌ها و سازمان‌های بین‌المللیِ دنباله‌رو آنان همچون وزیر خارجه‌ی آلمان،رئیس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان رژیم مافیایی آمریکا،کمیساریای حقوقِ بشر سازمان ملل و پارلمان اروپا وارد ماجرا شدند و این قبیل اعلام نگرانی‌ها و همدردی‌های مُزوّرانه در حالی است که عوامل همه‌ی عملیات تروریستی گذشته علیه ملّت مظلوم ایران در خاک آمریکا، اروپا و کانادا حضور دارند و تحت‌الحمایه‌ی رسمی دولت‌های آن کشورها هستند.

کلیدواژه