مرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۴:۰۰ Asia/Dushanbe
  • صفری:  ایران ظرفیت خوبی برای روابط با بریکس دارد
    صفری: ایران ظرفیت خوبی برای روابط با بریکس دارد

 معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران را با وجود تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه برای روابط با بریکس مناسب دانست.

کنفرانس ایران و بریکس به منظور شناسایی ظرفیت‌های متقابل امروز (سه شنبه) در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با حضور مقامات وزارت امور خارجه و جمعی از سفیران خارجی مقیم در تهران برگزار شد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان ، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران درباره روابط ایران و بریکس گفت: گروه بریکس جزء شرکای هدفمند ایران است و توامندی‌های جمع شده میان اعضای بریکس باعث شده که کشورهای این گروه در جامعه جهانی جایگاه بالایی داشته باشند.
صفری افزود: بریکس در همکاری با کشورهای دیگر می تواند نقش خودش را تقویت کند و ایران در مورد هرگونه تصمیم‌گیری در بریکس هیچ قضاوتی نمی کند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران با تاکید بر اینکه با وجود تحریم های یک‌جانبه ظالمانه، ایران ظرفیت خوبی برای روابط با بریکس دارد، تصریح کرد: ایران جزء کشورهای تاثیرگذار و پیشرو است و هم اکنون از عضویت اخیر خودش برای تقویت همکاری ها استفاده می‌کند و با کشورهای عضو آیورا در حال همکاری است.
بریکس (BRICS) نام گروهی به رهبری قدرت‌های نوظهور اقتصادی است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است.
جمهوری اسلامی ایران،عربستان، آرژانتین، امارات متحده عربی، الجزایر، مصر، بحرین، اندونزی تمایل خود را برای پیوستن به بریکس ابراز کرده‌اند.

کلیدواژه