مرداد ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۵:۴۸ Asia/Dushanbe
  • معاون علمی رئیس‌جمهوری:  علم و فناوری موجب نزدیکی‌ بین ملت‌ها می شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: علم و فناوری ارزش آفرین‌ترین و والاترین حوزه و محوری است که موجب نزدیکی‌ بین ملت‌ها می شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«روح الله دهقانی فیروزآبادی» در حاشیه بازدید « وونگ دین هوئه» رئیس مجلس ویتنام از نمایشگاه دائمی دستاوردهای خانه فناوری و نوآوری ایران در تهران با بیان اینکه همکاری های علمی و فناوری بین ایران و ویتنام می تواند زمینه ساز قرابت‌ها و اشتراکات بیشتر ۲ کشور باشد، تصریح کرد: با توجه به توانمندی های ایران در حوزه صنعتی، زمینه همکاری‌های صنعتی و تولیدات با محوریت و موضوعات مختلف میان دوکشور  می تواند شکل بگیرد.
معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری ایران همچنین از توانمندی ایران و ویتنام در حوزه اقتصاد دیجیتال و محصولات این حوزه به عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری مشترک یاد کرد و افزود: از آن‌جایی‌که محصولات دیجیتال ساخت ویتنام، به عنوان محصولاتی با کیفیت شناخته می شوند  همکاری با  ایران در حوزه محصولات دیجیتال می تواند به طور جدی شکل بگیرد.
رئیس مجلس ویتنام هم در این بازدید به ظرفیت‌های علمی و فناوری ایران اشاره کرد و تقویت همکاری‌ها در این حوزه بین دو کشور را خواستار شد.
دین هوئه گفت: ایران و ویتنام ظرفیت خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله انتقال فناوری در حوزه‌های نانوفناوری، هوافضا و نوآوری و کشاورزی دارند و مردم و دولت ویتنام برای علم و فناوری و پیشرفت های فناورانه ایران ارزش زیادی قائل هستند.
رئیس مجلس ویتنام و هیأت پارلمانی این کشور به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران سه شنبه( هشتم اوت) به ایران سفر کرده است.

کلیدواژه