مرداد ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۳:۳۲ Asia/Dushanbe

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد : بازه توافق ایران و آمریکا 2 ماهه است.

"ناصر کنعانی "   درباره روند کنونی تبادل زندانیان و آزادسازی پول های ایران در کشور کره جنوبی گفت: بازه زمانی مشخص شده در این ارتباط از سوی مقامات ذیربط حداکثر تا سقف دو ماه در نظر گرفته شده بود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،ناصر کنعانی افزود : خوشبین هستیم  که در بازه زمانی مشخص شده روند انتقال پول های ایران  انجام شود و براساس اطلاعی که داریم مبتنی بر توافق انجام شده، کار در روند خوبی در حال انجام است.

  • کنعانی،  همچنین در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در دیگر کشورها  تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در احقاق حقوق ملت ایران کوتاهی نکرده و نخواهد کرد و با جدیت این مسیر را ادامه می‌دهد.
  • سخنگوی وزارت امور خارجه،   با اشاره به اینکه امروز روز جهانی مسجد است، گفت: امروز یادآور اقدام رژیم غاصب صهیونیستی در  به آتش کشیدن مسجد الاقصی است که بنا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به نام روز جهانی مسجد نام گذاری شد،  جهان اسلام هیچگونه تعدی به این مسجد را بر نخواد تابید.
  • ناصر کنعانی، درمورد اقدامات ضد اسلامی و اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک  نیز گفت: ایران پیش از این هم اعلام کرد در اعتراض به اهانت به قرآن کریم در سوئد و انجام نشدن  اقدام جدی و بازدارنده دولت سوئد سفیر جدید این کشور را نمی‌پذیریم و به همین خاطر کاردار این کشور به وزارت خارجه احضار شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه،  افزود : کاردار دانمارک هم در غیاب سفیر این کشور به وزارت خارجه احضار شد.

کنعانی، در ادامه گفت: قرآن مستدل‌ترین بیان است و نمی‌توان به بهانه آزادی بیان آن را مورد اهانت و بی توجهی قرار داد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: نمی‌توان ادعای صلح طلبی داشت ولی به صورت مستمر در خیابان‌های کشورهای مدعی صلح طلبی صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان و پیروان ادیان آسمانی را به چالش کشید،  این یک ادعای کاملا باطل است. 

کنعانی گفت: دولت‌های سوئد و دانمارک گفتند به دنبال اقدامات بازدارنده و تعدیل قوانین داخلی هستیم که اجازه تکرار این اقدامات داده نشود.

 

 

کلیدواژه