آبان ۰۳, ۱۴۰۲ ۱۷:۱۴ Asia/Dushanbe
  • وزیر بهداشت: ایران رتبه اول علمی منطقه را دارد
    وزیر بهداشت: ایران رتبه اول علمی منطقه را دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با اشاره به رتبه نخست علمی ایران در منطقه غرب آسیا، بر لزوم همتاپروری و نسل‌سازی در دانشگاه‌ها و آموزش کار تیمی در نسل جوان، تاکید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان«بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در نشست نخبگان تحقیقات علمی با موضوع نقش اخلاق در سلامت و مرجعیت علمی،افزود: مرجعیت علمی هدفی راهبردی و از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گام های مهمی به جلو برداشته شد.
عین‌اللهی گفت: برای پیشرفت باید حرکت در مسیر مرجعیت علمی، همگرایی و هم افزایی را مدنظر قرار داد و به همتاپروری و نسل‌ سازی توجه ویژه کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران همچنین با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در باریکه غزه، افزود: جنایات صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع فلسطین و کشتن و مجروح کردن مردم بی گناه، جنایت ضد بشریت است و جامعه پزشکی در تمام دنیا این جنایات را محکوم می کند.
عین‌اللهی گفت: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی با سکوتشان در قبال فجایع غزه، نشان دادند که فقط ظاهری فریبنده دارند و خالی از محتوا هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با اشاره به سفر اخیر خود به قاهره و حضور در اجلاس وزیران بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، تصریح کرد: این اجلاس با حضور ۲۲ کشور در قاهره برگزار شد و با اینکه فقط چند روز از حوادث غزه می گذشت، از هیچکدام از مقامات سازمان های بین المللی، حمایت نشد، در شرایطی است که جان و سلامت انسان های بی گناه در چند قدمی سازمان‌های حقوق بشری و بین المللی از دست می رود.

کلیدواژه