آبان ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۶:۳۲ Asia/Dushanbe
  • وزیر امورخارجه ایران به سوئیس می‌رود
    وزیر امورخارجه ایران به سوئیس می‌رود

سخنگوی وزارت امورخارجه از سفر وزیر امورخارجه ایران به ژنو در راستای تلاش‌های دیپلماتیک در ارتباط با مسئله فلسطین خبر داد.

به گزارش ایرنا،« ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه گفت،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در استمرار تلاش‌های دیپلماتیک در ارتباط با مسئله فلسطین بویژه پیگیری موضوع ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه در سطوح بین‌المللی و نیز دیدار و گفت و گو با برخی مسئولان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی، به ژنو سفر خواهد کرد.
وزیر امورخارجه ایران در پنج هفته گذشته به منظور پیگیری مساله فلسطین و جلوگیری از نسل کشی مردم غزه به کشورهای مختلف سفر کرده است.
امیرعبداللهیان پیش از این، با سفر به عراق، سوریه، لبنان، قطر، عربستان سعودی و ترکیه رایزنی‌های متعددی را با کشورهای اسلامی در ارتباط با این مساله انجام داده بود.
نیروهای مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی باریکه غزه کرده که همچنان ادامه دارد.
تداوم بمباران باریکه غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.
شمار شهدای فلسطینی در نتیجه‌ حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تا کنون به ۱۱ هزار و ۲۴۰ شهید از جمله ۴۶۳۰ کودک و ۳۱۳۰ زن افزایش پیدا کرده است.

کلیدواژه