آذر ۱۴, ۱۴۰۲ ۰۹:۵۲ Asia/Dushanbe
  • سفیر ایران در سازمان ملل: بریتانیا نقشی اساسی در رنج طولانی مدت مردم فلسطین داشته است
    سفیر ایران در سازمان ملل: بریتانیا نقشی اساسی در رنج طولانی مدت مردم فلسطین داشته است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، با محکوم کردن اتهامات بی اساس نماینده بریتانیا علیه ایران در نشست شورای امنیت تاکید کرد : بریتانیا نقشی اساسی در رنج و ناراحتی طولانی مدت مردم فلسطین داشته است.

به گزرش رادیو تاجیکی صدای خراسان،"طارق احمد " مقام بریتانیایی،  در نشست شورای امنیت سازمان ملل  درباره فلسطین با اتهام‌ پراکنی درباره نقش ایران در تحولات فلسطین ادعا کرد که تهدیدهای ناشی از گروه‌های مورد حمایت ایران در غرب آسیا قابل قبول نیست.

" امیر سعید ایروانی "  سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل،  در نامه ای به " آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل و همچنین سفیر اکوادور در سازمان ملل به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت نوشت،  اتهامات بی اساس نماینده بریتانیا علیه ایران  را در جلسه توجیهی علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد که در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ تحت عنوان "وضعیت غرب آسیا، از جمله فلسطین" برگزار شد، به شدت محکوم و رد می کنم.

در این نامه آمده است:  طارق احمد، وزیر کشور بریتانیا در سخنان خود در این نشست، ضمن نادیده گرفتن مسئولیت کشور خود در شرایط کنونی غرب آسیا  و سیاست های بی ثبات کننده بریتانیا، تلاش کرد جمهوری اسلامی ایران  را مقصر جلوه دهد. 

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد:  بریتانیا نقشی اساسی در رنج و ناراحتی طولانی مدت مردم فلسطین داشته است،  ریشه‌های شوم این مصیبت را می‌توان در بیانیه بالفور جستجو کرد که نشان‌دهنده آغاز نزدیک به یک قرن سختی برای فلسطینیان است.

کلیدواژه