آذر ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۸ Asia/Dushanbe
  • ستاد حقوق بشر از انفعال نهادهای بین المللی در مقابل جنایات رژیم اسرائیل انتقاد کرد
    ستاد حقوق بشر از انفعال نهادهای بین المللی در مقابل جنایات رژیم اسرائیل انتقاد کرد

ستاد حقوق بشر، در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی حقوق بشر تاکید کرد : ملل آزاده جهان از انفعال نهادهای بین‌المللی در مقابل جنایات اسرائیل به ستوه آمده‌اند.

ستاد حقوق بشر، به مناسبت  دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر از انفعال نهادهای بین المللی در مقابل جنایات رژیم اسرائیل انتقاد کرد. 

ستاد حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای در هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر اعلام کرد که در این روز جشن گرفتن، تبریک گفتن و ابراز خرسندی هیچ توجیهی ندارد زیرا مردمان آزاده در سرتاسرِ جهان از انفعال نهادهای بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به ستوه آمده‌اند.

در بیانیه این ستاد به مناسبت روز جهانی حقوق بشر آمده است:  ملل آزاده جهان  با ادامه روند مطالبه‌گری، سازمان ملل، شورای حقوق بشر و کشورهای مدعی حقوق بشر را به پذیرش مسئولیت، پاسخگویی و خروج آنها از انفعال وادار کنند تا هر چه سریعتر زمینه برای تعقیب و مجازات جنایتکاران اسرائیلی فراهم آید.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون که جهان شاهد صحنه‌های فاجعه‌بار نسل زدایی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت  رژیم صهیونیستی  در  غزه است و هر روزه «حق حیات»، «کرامت انسانی»، «حق مالکیت»، «حق آزادی عبور و مرور»، ‌ «حق بر بهداشت و سلامت»، «حق بر آب آشامیدنی سالم»، حق آموزش، حق بر مسکن، حق تعیین سرنوشت و بسیاری دیگر از حقوق ساکنینِ بزرگترین و متراکم‌ترین زندان روباز جهان، در حال نقض شدن است.

در این بیانیه همچنین آمده است،   امروز که مردمان آزاده در سرتاسرِ جهان از انفعال نهادهای بین‌المللی کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به ستوه آمده‌اند و خواستار توقف جنایات و تجاوز و مجازاتِ جنایتکاران جنگی هستند؛ مناسب‌ترین زمان برای اصلاح سازوکارهای حقوق بشریِ موجود و طراحی یک نظم نوین بین‌المللی است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه