دی ۲۴, ۱۴۰۲ ۰۹:۳۹ Asia/Dushanbe
  • سفیر ایران در سازمان ملل : انصارالله یمن از توان لازم برای دفاع از مردم و کشور خود برخوردار است
    سفیر ایران در سازمان ملل : انصارالله یمن از توان لازم برای دفاع از مردم و کشور خود برخوردار است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با محکوم کردن تجاوز نظامی اخیر آمریکا و بریتانیا به یمن گفت، انصارالله یمن از ظرفیت و توان لازم برای دفاع از مردم و کشور خود برخوردار است.

«امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در گفت و گو با نشریه آمریکایی نیوزویک با بیان اینکه اقدام آمریکا و بریتانیا در حمله به یمن، نقض حاکمیت ملی، تجاوز به سرزمین، نقض حقوق بین‌الملل و نقض منشور ملل متحد و اعلام جنگ ضد یمن بود، تصریح  کرد، انصارالله یمن یک دولت مستقل و با حاکمیت ملی است که از بالاترین حمایت مردمش برخوردار است.
ایروانی افزود، فقط پس از چند ساعت از تجاوز نظامی اخیر آمریکا و بریتانیا به یمن، میلیون‌ها نفر در این کشور به خیابان آمدند و ضمن انزجار از آمریکا و رژیم صهیونیستی، حمایت خودشان را از سیاست دولت‌ یمن اعلام کردند.
در همین حال، پارلمان یمن جمعه شب در بیانیه‌ ای ضمن محکوم کردن تجاوز اخیر آمریکا و بریتانیا به یمن، از گزینه‌های پاسخ به این تجاوز خبر داد.
در بیانیه پارلمان یمن آمده است، تجاوز آمریکا و بریتانیا به یمن نقض آشکار حاکمیت این کشور و نادیده گرفتن هنجارها و قوانین بین المللی است.
پارلمان یمن در این بیانیه همچنین اعلام کرد، تجاوز بریتانیا و آمریکا به یمن در چارچوب گسترش درگیری، تهدید امنیت منطقه و حمایت و کمک به دشمن رژیم صهیونیستی است.
در ادامه این بیانیه آمده است، تجاوزهای آمریکا و بریتانیا، موضع مردم یمن در حمایت از مردم فلسطین را تغییر نخواهد داد.


ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.
 

کلیدواژه