بهمن ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۱ Asia/Dushanbe
  • واکنش ظریف به حمله تروریستی سیستان و بلوچستان و همزمانی آن با سیرک ورشو

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب حمله تروریستی استان سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و اظهار داشت، اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی نیست.

به گزارش ایرنا، "محمد جواد ظریف" در توییتر خاطرنشان کرد، دار و دسته‌ همان تروریست‌هایی که مرزبانان ایران را به خاک و خون کشیدند، در خیابان‌های ورشو برای این اقدام تروریستی هورا می‌کشند و با بکارگیری ربات‌های توئیتری، از آن حمایت می‌کنند.

ظریف افزود ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، اما انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.

چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، جمعی از حافظین مرزهای ایران شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

گروهک تروریستی جیش الظلم که مورد حمایت عربستان است در بیانیه ای مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفت.

این حمله تروریستی همزمان با برگزاری نشست ضد ایرانی ورشو صورت گرفت.

پایتخت لهستان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با میدان‌داری آمریکا و متحدانش شاهد نشستی  با عنوان "آینده صلح و امنیت در خاورمیانه" است.

در این نشست متحدان آمریکا از جمله عربستان سعودی، امارات و نیز رژیم صهیونیستی حضور دارند اما از قدرت‌های جهانی و بازیگران اصلی منطقه‌ای خبری نیست.

در غیاب بسیاری از کشورها، اعضای گروهک تروریستی منافقین که در سال‌های گذشته بیش از هر زمان دیگری، مورد حمایت آمریکا قرار گرفته‌اند، با حضور در خیابان‌های محل برگزاری این نشست ضدایرانی و اعلام حمایت از آن، بار دیگر دشمنی خود با ملت ایران را ثابت کردند.

گروه تروریستی منافقین، مورد حمایت آمریکا و متحدانش است.

گروهک تروریستی منافقین از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در عملیات مختلف تروریستی بیش از 17 هزار شهروند ایرانی را ترور کرده است.

 

کلیدواژه