آبان ۰۲, ۱۳۹۸ ۱۷:۱۴ Asia/Dushanbe
  • لغو سفر وزیر اقتصاد ایران به مقر بانک جهانی؛ در پی صادر نشدن روادید

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در پی صادر نشدن روادید برای هیات ایرانی اعزامی به بانک جهانی در واشنگتن، اعتراض خود را به این اقدام آمریکا اعلام کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان ، «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در پی صادر نشدن روادید برای هیات ایرانی اعزامی به بانک جهانی، ضمن لغو سفر خود، در نامه‌ای به «دیوید مالپاس» David Malpass رئیس گروه بانک جهانی مراتب اعتراض خود و دولت جمهوری اسلامی ایران را درخصوص این اقدام دولت آمریکا اعلام کرد. 
دژپسند خطاب به مالپاس،اعتراض جمهوری اسلامی ایران درخصوص ایجاد موانع بی‌اساس و اعمال محدودیت‌های غیرقانونی، بی‌سابقه و خصمانه دولت آمریکا ضد ایران به ویژه صادر نشدن روادید برای اعضای هیأت ایرانی را اعلام کرد.
اِعمال محدودیت‌های بی‌سابقه و غیرقانونی دولت آمریکا ضد مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران، این بار منجر به صادر نشدن روادید برای هیأت وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ایران برای شرکت در اجلاس سالانه 2019 گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول شد.
اقدام آمریکا در حالی است که نداشتن رویکرد سیاسی در قبال هیأت‌های اقتصادی اعزامی از کشور‌های عضو بانک جهانی و همچنین لزوم مصونیت اعضای هیات عامل بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از جمله مفاد اساسنامه بانک جهانی است.

کلیدواژه