آبان ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳ Asia/Dushanbe
  • بعیدی‌نژاد: دلسوزی آمریکا برای مردم ایران شرم‌آور است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس تاکید کرد: اظهارات سفیر آمریکا در انگلیس که ایرانیان را شایسته زندگی بهتری دانست، کاملاً شرم‌آور است.

به گزارش رادیو برون مرزی صدای خراسان ،«وودی جانسون» Woody Johnson سفیر آمریکا در انگلیس روز چهارشنبه در توییتی با اشاره به افزایش تورم و قیمت مواد غذایی در ایران، در اظهاراتی فریبکارانه، مدعی شد: مردم ایران شایسته زندگی بهتری هستند.

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در حساب توییتری خود در واکنش به این اظهارات نوشت:‌ توییت سفیر آمریکا در انگلیس در شرایطی است که آمریکا با توسل به تحریم، تلاش می کند، مردم ایران را از برخورداری از زندگی مناسب، محروم کند.

بعیدی‌نژاد افزود: از طرف دیگر 13 درصد یا 42 میلیون نفر از مردم خود آمریکا که در کشور ثروتمندی زندگی می‌کنند، به فقر مبتلا هستند.

با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در ایران از بامداد جمعه گذشته، برخی اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم با سوء‌استفاده برخی از اراذل و اوباش به بیراهه رفت.

کاخ سفید شامگاه یکشنبه در بیانیه‌‌ای مداخله جویانه، با تکرار ادعاهای واهی ضد ایران، از عده‌ معدودی آشوبگر که به بهانه افزایش قیمت بنزین با ایجاد بی‌نظمی در چند شهر ایران، دست به تخریب اموال عمومی زدند، حمایت کرد.

از سوی دیگر، مردم ایران اسلامی در روزهای اخیر با برگزاری راهپیمایی‌ در شهر‌های مختلف، اغتشاش آشوبگران را محکوم کردند.

 

کلیدواژه