تیر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۵ Asia/Dushanbe
  • روحانی: توطئه دشمنان ضد اقتصاد ایران به نتیجه‌ نمی‌رسد

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت توطئه دشمنان برای فروپاشاندن اقتصاد ایران به نتیجه‌ نخواهد رسید.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصادی دولت ایران گفت: آرزوی دیرینه مردم و نخبگان کشور در تحقق اقتصاد بدون نفت پی‌ریزی شده است و با وجود تلاطم‌ها و تکانه‌های شدید اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، روند شاخص‌های اصلی اقتصاد ایران در بخش تولید و صادرات به خوبی پیش می‌رود.

روحانی گفت: دشمنان ایران در یک عملیات روانی پیچیده با تشدید فشارهای اقتصادی به دنبال به شکست کشاندن تجربه اقتصاد بدون نفت در ایران هستند.

وی افزود: دشمنان از یک طرف با حداکثر توان مانع از انتقال دارایی‌های ایران به داخل کشور می‌شوند و از طرف دیگر شبانه‌روز القا می‌کنند سیاست‌های اقتصاد بدون نفت موفق نبوده و نشانه‌های آن را هم نه شاخص‌های اصلی، که صرفاً نوسان‌های قیمت برخی کالاها و نرخ ارز اعلام می‌کنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت در سه سال گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه، صادر نشدن نفت و مشکلات ایجاد شده در زمینه دریافت دارایی‌های ارزی ایران در خارج از کشور، قیمت ارز کنترل شده است و با بازگشت مبادلات تجاری به روال قبل از همه‌گیری کرونا، در ماه‌های آینده صادرات و واردات به حالت طبیعی بازخواهد گشت.

کلیدواژه