مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۲ Asia/Dushanbe
  • ایران: آمریکا از سازوکار شورای امنیت سوء استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها از ساز و کار شورای امنیت سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری درباره طرح پیش نویس جدید قطعنامه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در جلسه فردای شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: این اقدام قبل از اینکه ضد ایران باشد، ضد سازوکار‌های بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل است.
موسوی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند شورای امنیت سازمان ملل را به نابودی بکشانند یا تحت سلطه خود دربیاورند تصریح کرد: اعضای شورای امنیت باید مواظب باشند در دام آمریکایی‌ها نیفتند و احتمالا این اقدام امریکا هم با مراقبت اعضای این شورا ناکام  می ماند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره نقش عربستان در صدور و امضای نامه اخیر دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نیز گفت: براساس اخبار موثق، برخی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس از مفاد این نامه اطلاع نداشتند.
موسوی با اشاره به پیشنهادات قبلی ایران برای همکاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس افزود: " ایران به کشورهایی که از رفع تحریم‌های تسلیحاتی ابراز نگرانی کردند، می‌گوید  شما منطقه را به انبار اسلحه و مهمات تبدیل کرده‌اید و این اقدام شما برای خودشیرینی نزد آمریکاست."
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره ادعای مقامات واشنگتن درباره دخالت تهران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم گفت: این از ادعاهای خنده دار آمریکایی‌ها است زیرا ایران خیلی به افراد، جریان‌ها و احزاب داخلی آمریکا توجه ندارد بلکه به رفتار و منش آنها و تعامل‌شان با جمهوری اسلامی ایران توجه می‌کند.

 

کلیدواژه