دی ۲۴, ۱۴۰۰ ۲۰:۴۴ Asia/Dushanbe
  •  آیت الله مکارم شیرازی: اهانت به مقدسات دیگر مذاهب جایز نیست

آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر لزوم پرهیز از اهانت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدارحجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در قم با اشاره به اینکه اقلیتی افراطی هستند که باعث تفرقه و اختلاف می شوند، گفت: گفته های متفکران شیعه و اهل سنت باید ملاک و معیار قرار گیرد، نه گفته های عده ای قلیل و افراطی.

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی دعوت از کارشناسان و بزرگان اهل سنت و گفتمان اصولی و صحیح را از دیگر موارد ضروری بر شمرد که باید دبیرخانه مجمع تقریب مذاهب اسلامی بر آن اهتمام داشته باشد.
  • این مرجع تقلید ضمن تأکید بر لزوم پرهیز از اهانت به مقدسات دیگر مذاهب اظهار داشتند: از نظر شرعی، اهانت به مقدسات دیگر مذاهب جایز نیست و این قبیل کارها به شدت به وحدت اسلامی خدشه وارد می کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در سال های اخیر دشمن به فرقه گرایی، مذهب گرایی و قوم گرایی دامن زد تا به وحدت ایجاد شده در جوامع اسلامی خدشه وارد کند.

شهریاری با اشاره به ظهور داعش در مناطق اسلامی تاکید کرد: با حمایت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رشادت های سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی داعش شکست خورد و امروز در صحنه بین المللی شاهد گرایش کشورهای اسلامی به وحدت اسلامی هستیم. 

کلیدواژه