فروردین ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷ Asia/Dushanbe
  • خطیب‌ زاده : آزادسازی منابع ارزی ایران به آمریکا ربطی ندارد
    خطیب‌ زاده : آزادسازی منابع ارزی ایران به آمریکا ربطی ندارد

سخنکوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : آزادسازی منابع ارزی ایران به آمریکا ربطی ندارد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از 27 دسامبر 2021 آغاز شد، 11 مارس 2022 به پیشنهاد «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌ های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

از آن زمان تاکنون، طرفین از پیشرفت در مذاکرات و کم شدن موارد اختلافی سخن گفته اند، ولی موضوع تضمین ها و خارج کردن اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از مجموعه تحریم‌ها، همچنان از مواردی است که آمریکا به عنوان ناقض برجام، تصمیم سیاسی لازم را برای حل و فصل آن اتخاذ نکرده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، " سعید خطیب زاده "   سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز ( دوشنبه ) در نشست خبری  گفت: توافقاتی در مورد آزادسازی بخشی از منابع ایران انجام شده است که به آمریکا مرتبط نیست و اجازه نمی‌ دهیم به آن ورود کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود : در مورد آزادسازی منابع ارزی  ایران گفت: آزادسازی منابع  ایران، بازگشت پول‌هایی که از صادرات کالا و خدمات است و ربطی به کشورهای ثالث ندارد، درحالیکه آمریکا تلاش می‌کند در مورد هر موضوعی مداخله کند که با ادعاهای آن فاصله دارد.

خطیب زاده با  گرامیداشت روز ارتش، در مورد موضوعات باقی مانده در گفت‌وگوهای وین نیز افزود : موضوعات گفت‌وگوهای وین برای همه به خوبی روشن شده است، و  تا زمانیکه به کلیت توافق نکنیم، درباره هیچ چیز توافق نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین گفت : موضوعاتی  هنوز باقی مانده است و قرار نیست در برجام تغییری انجام شود و موضوعات باقیمانده زمانیکه تمام شود، می‌توانیم بگوییم توافق در دسترس است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه