اردیبهشت ۰۸, ۱۴۰۱ ۱۵:۲۳ Asia/Dushanbe
  • بیانیه وزارت امورخارجه ایران به مناسبت روز جهانی قدس
    بیانیه وزارت امورخارجه ایران به مناسبت روز جهانی قدس

وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد: برگزاری رفراندوم با مشارکت تمامی ساکنان اصلی فلسطین همچنان پیشنهاد عملی و دموکراتیک برای تعیین سرنوشت و آینده فلسطین است.

فردا جمعه 29 آوریل 2022 (9 اردیبهشت 1401) مصادف با 27 رمضان 1443 روز جهانی قدس است.
حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برای زنده ماندن مساله اساسی فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان جهان با فلسطینی‌ها و بسیج نیروها برای نجات قدس‌شریف از اشغال صهیونیست‌ها، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند.
وزارت امورخارجه ایران روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت ملت‌های جهان، به ویژه ملت ایران به شرکت در برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی قدس، تصریح کرد: روز جهانی قدس یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، نماد یکپارچگی و انسجام جهان اسلام، نماد پاسداشت آرمان متعالی فلسطین و حمایت از مبارزه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیستی است.
این بیانیه می‌افزاید: امروز مسئله قدس نه صرفاً مسئله‌‌ای اسلامی، که مقوله‌ای جهانی و انسانی است که معیار و سنجه آزادگی شده است، تا جایی که مطابق تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله‌ فلسطین؛ امروز مبارزه‌ با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار و نظام سلطه است.

وزارت امورخارجه ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه فلسطین و مقاومت به‌ ویژه شهید سردار سرافراز سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با تاکید بر تداوم سیاست اصولی حمایت از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین و مقابله با اشغالگران غاصب و جنایتکار صهیونیست و ضرورت قطعی تشکیل دولت فلسطین به‌ پایتختی قدس شریف، اعلام کرد برگزاری رفراندوم با مشارکت تمامی ساکنان اصلی فلسطین همچنان پیشنهاد عملی و دموکراتیک برای تعیین سرنوشت و آینده فلسطین است.

 

کلیدواژه