اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱ ۲۱:۲۰ Asia/Dushanbe
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: توقع از جهان عرب ورود صریح به میدان عمل سیاسی در مقابل جنایات رژیم اشغالگر است
    رهبر معظم انقلاب اسلامی: توقع از جهان عرب ورود صریح به میدان عمل سیاسی در مقابل جنایات رژیم اشغالگر است

رهبر معظم انقلاب اسلامی ظلم چند ده‌ساله صهیونیستهای خبیث به مردم فلسطین را واقعیتی تلخ و ضربه‌ای به دنیای اسلام و جهان عرب خواندند و گفتند: توقع جمهوری اسلامی ایران از دنیای عرب ورود صریح به میدان عمل سیاسی است.

به گزارش پایگاه اصلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در دیدار «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و هیئت همراه، تأکید کردند: رویکرد کشورهای عربی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی اگر از ترس یا از روی طمع به آن است، باید بدانند امروز رژیم اشغالگر اسرائیل نه در شرایطی است که می‌توان به او طمع داشت و نه از او ترسید.


ایشان راه‌حل مسائل منطقه را به‌دست کشورهای منطقه و از طریق گفت‌وگو دانستند و افزودند: مسائل سوریه و یمن نیز با گفت‌وگو قابل حل است البته گفت‌وگو نباید از موضع ضعف باشد، در حالی‌که طرفهای مقابل یعنی عمدتاً آمریکا و دیگران به قدرت نظامی و مالی متکی هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه برای اداره منطقه احتیاجی به دخالت دیگران نیست، گفتند: صهیونیست‌ها هر جا پا می‌گذارند فساد ایجاد می‌کنند و هیچ قدرت و امتیازی نیز نمی‌توانند به کشورها بدهند، بنابراین کشورهای منطقه هر چه می‌توانند باید روابط خود را از طریق همفکری و همکاری تقویت کنند.


ایشان همچنین با تأکید بر افزایش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران و قطر ، استحکام و پایداری روابط ایران و قطر را به نفع هر دو کشور دانستند و افزودند: سطح کنونی ارتباطات اقتصادی دو کشور بسیار پایین است و باید چند برابر شود و قرارهای تعیین‌شده بین ایران و قطر در زمان‌بندی معین و مشخص، عملیاتی شود.
امیر قطر نیز با ابراز خرسندی از دومین سفر خود به ایران، به جایگاه برجسته رهبر انقلاب اسلامی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین ناگوار است و همه باید در برابر حوادث فلسطین ایستادگی کنند.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین راه‌حل مسائل کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن را گفت‌وگو دانست و درباره روابط اقتصادی ایران و قطر نیز گفت: کمیته اقتصادی بین دو کشور فعال شده و تا سال آینده همکاری‌های اقتصادی ارتقاء قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

کلیدواژه