مرداد ۱۷, ۱۴۰۱ ۰۹:۱۶ Asia/Dushanbe
  • رئیسی: روحیه سلحشوری جوانان فلسطینی و یمنی امتداد راه انقلاب اسلامی است
    رئیسی: روحیه سلحشوری جوانان فلسطینی و یمنی امتداد راه انقلاب اسلامی است

رئیس جمهور ایران با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، روحیه سلحشوری جوانان مبارز فلسطینی را امتداد راه انقلاب اسلامی دانست.

رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف باریکه غزه را آغاز کرد که تا کنون بر اثر این حملات وحشیانه 41 نفر از جمله 13 کودک و 2 زن شهید شدند.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در عصر جمعه تاکنون 311 شهروند دیگر فلسطینی نیز زخمی شده اند که 96 نفر از آنها کودک، 30 نفر زن و 12 نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: اقتدار و عظمتی که امروز در جریان‌های مقاومت فلسطین دیده می‌شود، نتیجه استکبارستیزی و روحیه خودباورانه‌ای است که انقلاب اسلامی ایران در منطقه به ارمغان آورد.

رئیسی با یادآوری جنایات متعدد صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: مردم امروز فلسطین را با گذشته آنان مقایسه کنید، در گذشته نگاه مردم فلسطین به میزهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و پیمان صلح اسلو بود اما امروز در مقابل ظلم صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند و ابتکار عمل بدست جوانان فلسطینی افتاده است. این روحیه مقاومت به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم است.

کلیدواژه