شهریور ۲۳, ۱۴۰۱ ۰۹:۲۲ Asia/Dushanbe
  • دبیر ستاد حقوق بشر ایران: ادعاهای حقوق بشری آمریکا، دروغ بزرگ است

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، ادعای آمریکا در خصوص استثنای بشردوستانه حوزه‌های غذا و دارو از شمول تحریم‌ها را دروغی بزرگ خواند که با واقعیات موجود هم‌خوانی ندارد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،«کاظم غریب‌آبادی»در دیدار با سفیران و نمایندگان جنبش غیر متعهدها در حاشیه پنجاه و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو با یادآوری آثار منفی و مخرب تحریم‌ها بر حقوق بشر مردم ایران، گفت: تحریم‌های یک‌جانبه و همچنین تبعیت بیش از حد از آنها، موجبات نقض تمامی حق‌های بشری مردم ایران را فراهم کرده است.
غریب آبادی درباره آثار تحریم‌ها بر حق سلامتی مردم ایران افزود: ایران از کشورهایی است که در زمینه سلامتی مردم خود سرمایه‌گذاری خوبی کرده است و امروزه بسیاری از داروها و تجهیزات پزشکی را تولید می‌کند، با این وجود، در برخی موارد نیازمند واردات مواد اولیه دارو و همچنین برخی داروهای نادر برای بیماران خاص از کشورهای دیگر است و خودداری شرکت‌ها از فروش آنها، حق حیات و سلامت این دسته از ایرانیان نیازمند را به طور جدی به مخاطره انداخته است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با تشریح آثار تحریم‌ها بر شبکه بانکی ایران و فروش نفت تصریح کرد: تحریم‌ها، به طور مستقیم، منبع اصلی درآمد کشور  و حق توسعه و رفاه مردم را هدف قرار داده‌اند.
 

کلیدواژه