شهریور ۲۹, ۱۴۰۱ ۰۸:۲۷ Asia/Dushanbe
  • رئیسی​​​​​​​ برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد
    رئیسی​​​​​​​ برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ظهر دوشنبه به وقت محلی در صدر هیاتی بلندپایه وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، رئیس جمهوری اسلامی ایران که با هدف تأمین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق "نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی" وارد نیویورک شده، در این سفر علاوه بر سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشور‌های شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفت و گو می‌کند.

ملاقات با سران برخی کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی در این سفر پیش بینی شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سطح عالی سران کشور‌ها از امروز سه‌شنبه (۲۰ سپتامبر) تا  دوشنبه ۲۶ سپتامبر به همراه دیپلمات‌های ارشد از کشور‌های مختلف به کار خود ادامه خواهد داد و در حاشیه آن ده‌ها نشست دوجانبه و چندجانبه برگزار خواهد شد.

براساس برنامه ریزی برای حضور رهبران ارشد یکصد ۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد در نشست مجمع عمومی، یک وقت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای برای سخنرانی در مجمع عمومی در نظر گرفته شده است.

دیپلمات‌های شرکت کننده قرار است دستور کار، برنامه جلسات و کمیته‌های کاری را تشکیل دهند.

موضوعات بین‌المللی از جمله تغییرات آب و هوا، مبارزه با کووید۱۹و سایر بیماری‌های همه گیر، مسائل توسعه پایدار، بدهی‌های کشور‌های در حال توسعه، درگیری‌های جاری و بحران‌ها از مهمترین مسائل قابل بحث و بررسی در این دور از نشست مجمع عمومی سازمان ملل است.

کلیدواژه