مهر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۶:۲۱ Asia/Dushanbe
  • آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها در ایران با حضور رئیسی
    آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها در ایران با حضور رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران برای آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه الزهرا (س) تهران حضور یافت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ سید ابراهیم رئیسی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز قریب به ۶۰ درصد از دانشجویان کشور را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند، برخورداری توأمان از روحیه تحقیق و پژوهش با علم و بردباری دختران دانشجو را در این زمینه موثر دانست.

رئیسی افزود، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان زیادی در عرصه‌های دانشگاهی ایران خوش درخشیده و حتی توانسته‌اند توانایی‌های خود را در عرصه‌های جهانی نیز به رخ جهانیان بکشند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد، وقتی یک بانوی فرهیخته ایرانی در سطح جهانی دستاورد علمی مهمی را ارائه می‌کند، بر سکویی قرار می‌گیرد، پرچم جمهوری اسلامی برافراشته و سرود ملی ایران نواخته می‌شود، این برای کشور قدرت می‌آفریند.

رئیسی با بیان اینکه علم و دانش از مؤلفه‌های مهم قدرت و توانایی هستند، اظهار کرد، ایران امروز در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی با وجود گسترده‌ترین تحریم‌ها به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای دست یافته است و این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به رد پای دشمن در اغتشاشات اخیر گفت، دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند در ظرف دانشگاه امیال خود را دنبال کند، غافل از اینکه دانشجویان و اساتید ایرانی بیدار بوده و اجازه تحقق خیال‌های باطل دشمن را نخواهند داد و حتماً در عرصه علم و دانش نیز مانند دیگر عرصه‌ها دشمن را ناکام خواهند گذاشت.

 

کلیدواژه