دی ۱۸, ۱۴۰۱ ۰۹:۵۱ Asia/Dushanbe
  •  آیت الله نوری همدانی اهانت نشریه فرانسوی به مقدسات مسلمانان را محکوم کرد

آیت الله «حسین نوری همدانی» مرجع تقلید اهانت نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به مقدسات مسلمانان را محکوم کرد.

نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی مسلمانان، ویژه‌نامه روز چهارشنبه (چهارم ژانویه) خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، این مرجع تقلید در پیامی از سازمان‌های بین‌المللی جهان اسلام خواستند که موضوع  اهانت نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به مقدسات مسلمانان را به طور جدی پیگیری کنند.
در پیام آیت الله نوری همدانی آمده است: با کمال تأسف در کشوری که ادعای آزادی و تمدن دارد بی‌شرمانه‌ترین اعمال را در طی این سال‌های اخیر انجام داده و پیوسته به باورهای پاک ملت‌ها توهین می‌کند و جسارت به مقدسات مسلمانان را در پیش گرفته است.

این مرجع تقلیدافزود: تردیدی نیست که اهانت‌های گذشته به ساحت نورانی و مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم (صلی اللّه علیه و آله) و اخیراً هم به جایگاه مرجعیت و رهبری شیعه با هدایت اربابان صهیونیستی بوده است، اما حلقه نامبارک آمریکا و سعودی و صهیونیستی و نوکرانشان همچون فرانسه بدانند که با توهین و جسارت کار به جایی نخواهند برد بلکه ملت‌ها را بیدارتر و در مقابله با استکبار آنها مصمم‌تر می‌کند.

کلیدواژه