اسفند ۰۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷ Asia/Dushanbe
  • تداوم حملات ائتلاف سعودی به الحدیده یمن
    تداوم حملات ائتلاف سعودی به الحدیده یمن

ائتلاف سعودی در شبانه روز گذشته استان الحدیده یمن را هدف حملات هوایی، موشکی و توپخانه قرار داد و ۹۶ بار آتش‌بس ادعایی در این استان را نقض کرده‌ است.

آتش‌بس مورد توافق در سوئد میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض از 18 دسامبر 2018  در استان الحدیده غرب یمن آغاز شده اما ائتلاف سعودی هر روز آن را نقض می کند.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری المسیره، اتاق عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان الحدیده اعلام کرد، حملات راکتی ائتلاف سعودی در مناطق مختلفی از استان الحدیده ادامه داشته است و واحد توپخانه ائتلاف سعودی مناطقی را در حیس و مقبنه هدف قرار دادند.

این گزارش می‌افزاید، هواپیماهای شناسایی و مسلح ائتلاف سعودی در یک نوبت منطقه‌ای را در مقبنه هدف قرار دادند.

پیش تر "جلال الرویشان" معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیر یمن گفته بود، وضعیت نه صلح و نه جنگ یک تهدید است و تکیه ما بر اتحاد ملت و مسئولان است.

همچنین "مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه