فروردین ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲ Asia/Dushanbe
  • شورای همکاری خلیج فارس حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد
    شورای همکاری خلیج فارس حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضمن محکوم کردن حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تاکید کرد، تداوم تجاوزهای وحشیانه و حملات به مقدسات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رویدادی خطرناک است.

نظامیان صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت با فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند و بامداد چهارشنبه گذشته به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

در این حمله صهیونیست‌ها، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

به گزارش روزدوشنبه خبرگزاری (قنا)، «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای تصریح کرد: تداوم حملات و تیراندازی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، هتک حرمت مقدسات و تجاوز به قبله نخست مسلمانان و نقض خطرناک قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

البدیوی کلیه مسئولیت‌ها و پیامدهای حملات به مسجدالاقصی را متوجه رژیم اسرائیل دانست و بر حمایت همه جانبه  کشورهای عضو این شورا از اراضی فلسطینی ۱۹۶۷ و استقرار یک دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس شرقی براساس ابتکار صلح اعراب و قطعنامه‌های مشروع بین المللی تاکید کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین از جامعه جهانی خواست تا گام‌های عملی در راستای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی و پایان دادن به تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت حقوقی و جمعیتی قدس اشغالی بردارد.

از چهارشنبه گذشته تاکنون مسجدالاقصی مکان درگیری و تنش میان نظامیان مسلح صهیونیستی و فلسطینیان معتکف در مسجد است.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین چندین بار شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با موشک هدف قرار داده‌اند.

کلیدواژه