مرداد ۰۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۸ Asia/Dushanbe
  • سنگ‌تمام یمنی‌ها در دفاع از قرآن؛ سوئد تحریم شود
    سنگ‌تمام یمنی‌ها در دفاع از قرآن؛ سوئد تحریم شود

هزاران یمنی در صنعاء برای محکومیت اهانت به قرآن‌کریم در اروپا به خیابان آمدند و تظاهرات کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، یمنی‌ها عصر دوشنبه قرآن به‌دست در تظاهرات محکومیت قرآن‌سوزی در سوئد و دانمارک شرکت کردند و شعار «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

یمنی‌ها در این تظاهرات، اجرایی شدن سیاست تحریم سیاسی و تجاری سوئد را خواستار شدند. تظاهرکنندگان یمنی همچنین بر اتخاذ اقدام‌های موثر برای محکومیت جنایت قرآن‌سوزی و پاسخگو کردن سوئد و دیگر کشورهای توهین‌کننده به قرآن‌کریم تاکید کردند.

«احمد حامد»، رئیس دفتر شورای‌عالی سیاسی یمن در گفت وگو با خبرنگار ایران‌پرس در صنعا تاکید کرد، مردم یمن در واکنش به هتک‌حرمت قرآن موضع قاطعی گرفتند و سوئد را تحریم سیاسی و تجاری کردند. 

«حمدی زیاد»، یکی از رهبران فرهنگی جنبش انصارالله یمن نیز در جریان تظاهرات محکومیت قرآن‌سوزی در صنعاء به خبرنگار ایران‌پرس گفت، حضور گسترده مردم یمن در این تظاهرات، پیام روشنی دارد و یمنی‌ها، سوئد را تحریم اقتصادی کردند.
 

این فعال فرهنگی یمن تصریح کرد، صدای مردم یمن در دفاع از قرآن‌کریم همیشه بلند است و اهانت به مقدسات اسلامی را برنمی‌تابند و خشمگین می‌شوند. یمنی‌ها صفوف واحدی را در تظاهرات محکومیت قرآن‌سوزی در سوئد شکل دادند و در این تظاهرات، قرآن‌کریم را در دست داشتند و به نشانه احترام و عزت اسلام بالای سر بردند.

 

کلیدواژه