مرداد ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۶ Asia/Dushanbe
  • نصرالله : آمریکا به دنبال بازگرداندن داعش است
    نصرالله : آمریکا به دنبال بازگرداندن داعش است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان حوادث تروریستی پاکستان، سوریه و شاهچراغ شیراز را تسلیت گفت و افزود: آمریکا به دنبال این است که گروهک تروریستی داعش در بسیاری از عرصه‌ها بار دیگر به فعالیت بازگردد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،؛ دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه دوشنبه به مناسبت هفدهمین سالروز پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۲۰۰۶ سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه در سال ۲۰۰۶ و در چنین روزی، مردم مناطق مختلف لبنان بدون هیچ توجهی به تهدیدهای صهیونیستها به منازل خود بازگشتند، ادامه داد: این بازگشت شجاعانه نشانگر ثبات ملت ما و پایبندی به این خاک و گزینه مقاومت است.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه در این جنگ با چشم خود، مصادیق تحقق وعده‌های الهی مشاهده کردیم، افزود: در هر مناسبتی باید از تمام کسانی که در رقم زدن این حماسه، معجزه و اسطوره نقش داشتند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم، از جمله مردم، رزمندگان، نهادهای نظامی، شهدا، ایران، سوریه و تمامی کشورهایی که از مقاومت حمایت کردند.

وی با اشاره به اثرات این جنگ در ایجاد معادله بازدارندگی و آگاهی دشمن از میزان قدرت مقاومت، ادامه داد: آنچه سال گذشته در مسئله ترسیم مرزهای دریایی رخ داد هم از نتایج این جنگ بود. 

نصرالله  با تأکید بر اینکه مقاومت، بقیه نقاط مرزی اشغالی را بازپس خواهد گرفت و سپر واقعی برای حمایت لبنان خواهد بود، عنوان کرد: امروز دشمن از نظر سیاسی، نظامی، مردمی و روحی، بسیار ضعیفتر از سال ۲۰۰۶ است و محور مقاومت، بسیار قویتر از آن زمان شده است.

جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان که  به جنگ ۳۳ روزه معروف است، جنگی است که به مدت ۳۳ یا ۳۴ روز بین ارتش صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۶ به وقوع پیوست و دامنه آن شمال اراضی اشغالی  و سراسر لبنان را در برگرفت.

جنگ ۳۳ روزه  در نوع خود بی نظیر و از ابعاد مختلف و متفاوتی دارای اهمیتی فوق العاده و منحصر به فرد است. زیرا در این نبرد سنگین و همه جانبه اسرائیل به اهدافی که پیش از جنگ با هماهنگی و حمایت آمریکا برای خود معین کرده بود دست نیافت، که نمونه بارزی از تکرار به مراتب سخت تر شکست و ناکامی سال 2000 در عقب نشینی از جنوب لبنان بود. بنابراین تهاجم گسترده اسرائیل با پیروزی رزمندگان مقاومت اسلامی پایان یافت و به تبع این موفقیت، معادلات داخلی لبنان، اسرائیل و منطقه دستخوش تغییر و تحولات جدید و اساسی گردید.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه